Signaleren

Na deze workshop:

  • ken je het model van Renzulli en Mönks

  • ken je de leer- en persoonlijkheidseigenschappen waar je begaafde kinderen aan kunt herkennen  

  • weet je hoe je bij kleuters kunt signaleren

  • weet je waarom dat zo snel mogelijk moet gebeuren

  • ken je een signaleringslijst

  • heb je voor jouw groep gekeken naar een quickscan

 

Hoogbegaafde kinderen zijn niet per se de professortjes met een brilletje op. Hoe herken je dus een kind met een ontwikkelingsvoorsprong in je klas? Aan hoge resultaten op de LVS scores. Maar als de leerling inmiddels het plezier in leren kwijt is geraakt en is gaan onderpresteren, dan zul je hem of haar op die manier niet ontdekken. Hoe dan wel? Door te letten op die kleine signalen die kinderen afgeven: de leer- en persoonlijkheidseigenschappen.

In deze workshop komen ze langs en zul je misschien al een kind uit je klas in gedachten krijgen. En dan begint het pas, want dan zul je het aanbod moeten aanpassen aan de onderwijsbehoeften van het kind. Maar het begint allemaal met signaleren! Herkennen en erkennen!


Tijdsinvestering
Eén bijeenkomst van ongeveer 1½ uur

 

Meer informatie? 

Wil je deze workshop voor je team aanvragen? Neem dan contact op met Ilse Wassenaar via het formulier.